ClubHouse

 İçimdeki içerik tüketim ateşi sönmüyor ama alev alev de yanmıyor.

Tabi ki girdim. Tabi ki ordayım. İçeri girip kimsenin senin orda olduğunu bilmeden yardırması senin de dışardan dinlemen çok güzel. 

Benim fikrimdi bu ama Whatsapp için. 

Mesela istediğim süper güç de görünmez olmaktır benim. Asla öyle akılları okuyam, uçam, bitkiye dönüşem falan istemem. Görünmez olacaksın, gelen geçeni izleyeceksin.

Gruplara gizli olarak dahil olmak çok isterim bu yüzden. Ya da ikili muhabbete. Arkadaşın yazışıyor biriyle sana ekran görüntüsü alıyor şöyle dedi de böyle dedi de… Al beni konuşmaya gizliden, ben ordan izliyim ne oluyor ne bitiyor. Sonra bu güvenlik falan patladı, dedim kızım sus gizlilik çok önemli ekran görüntüsüne devam.

Neyse. Haftasonu odalar arası turladım. Fenomenlerin dertlerini konuşuyorlardı. Moda fenomeni olmak zormuş çok masraflıymış, 50-60K’ya çantayı onlar da almak istemiyormuş bu da onların gider kalemiymiş.

Biri de diyor ki çok güzel içerik yapıyorum niye hikayelerim reklam almıyor. Çünkü yani sen kimsin?

Sonra ordan başka bi odaya girdim; allahın belası, kurtulamadığımız, paçamızdan akan, bela olup boynumuza dolanan “girişimcilik” konusu vardı. 
Hemen çıktım. 

Bi salın şu konuyu manyak olacaksınız bak. 

Girişiyorsanız girişin.  

Şöyle giriştim, siz de böyle girişin, bir de ben girişeyim falan çok yoruyor. 

Hele hele ajans büyüklerinin, TR’nin yüksek gelirli şirketlerine sattıkları “total” kesime hitap eden işler sonucu döndükleri köşelerden oturup “yenilikçi” muhabbetler yapmaları çok bayık. 

Biraz susun, YAŞLANDINIZ ve artık hitap etmiyorsunuz. Artık yapmanız gereken konuşmak değil. Ya da yanınıza bir genç alıp onunla konuşmak da değil. Yapmanız gereken biraz dinlemek. Biraz izlemek. 

Ayrıca zaten hala girişecek bir şeyleriniz olsaydı burada anlatıyor olmazdınız bence, hepiniz eski kurtsunuz. 

Yapabilenler yapar, yapamayanlar öğretir diye bir laf vardır ki çok acımasızdır ama yani doğrudur da.

Diğer bir oda olmazsa olmaz Kadıköy ünlülerimiz. Ünlüyüz ama geyik yapıyoruz ünlüyüz ama biz mal değiliz aslında, ünlüyüz ama bizim de espri anlayışımız var, ünlüyüz ama “kendimizle dalga geçebiliyoruz” kisvesi altında ego tatmini. 

Bir kaç oda var sinemacılık falan konuşuluyor ki bence en iyisi onlar. Niye?  Çünkü senarist adam içine kapanık oluyor, o odalar böyle bi özgüvensiz, böyle bir ürkek.

Yüksek ses yok oralarda.“Arkadaşlar yeni gelenler için bi konuyu toparlayalım” diyen yok. Sen dağıttın lan zaten konuyu niye ben toparlıyorum.

Bir odalar var böyle tinder/bumble falan taşınmış oralara ki bence amaca en doğru hizmet eden mertrekareler bunlar. Saygı duyarım laf etmem, herkes ekmeğinin derdinde bence çok doğru bir yaklaşım, bu şekilde devam edilsin bu odalar büyüsün. Gençlik ekmeğine kolay yoldan ulaşsın.

Hafta sonu böyle geçti. Dedim bunun gidişatı pazartesi - salı belli olur. İki gündür giriyorum bakıyorum ne kadar tanıdığım pazarlamacı varsa hala aktif çalışan hepsi bir odada muhabbette. 

Dinleyici değiller asla, konuşalım hep konuşalım daha da konuşalım.

Hani siz çalışıyordunuz, “benim çıkmam lazım başka bir toplantı için ama ekiple siz devam edin” diyordunuz güzel kuzularım? 

Hani call’lar için ajandalarınızda yer olmuyordu? Hani sizi de cc'ye ekleyecektik vaktiniz olursa bakacaktınız? Varmış vaktiniz işte. Niye bakmadınız?

Hani bu hafta size uyan tek 22 dakikada yapamazsak toplantıyı 3 hafta sonrasına ancak giriyorduk ajandalara? Nooldu? Girmişiniz yardırıyorsunuz iki saattir yok ben şöyle risk alıp onay verdim bu reklama, yok bence gençlik şöyle, yok fenomen kullanımında geliştirilmesi gereken şeyler var.

Gençlik, genç abi. Ondan anlamıyorsunuz. Hala üzerine yazıyorsunuz çiziyorsunuz yaa. Git gide aradaki mesafe de açılıyor anlamanız iyice zorlaşıyor hala ne bu ısrar ya. 

Ne zaman dizi izlesem başrol kızın yaşına bakıyorum daha benim yaşımda olan çıkmadı. Hepsi 98 ve sonrası doğumlu. Ancak yani başrol Şevval Sam ise yakınım yani. Ben anlamak için uğraşıyor muyum? Bu kızın yüzü neden bebek gibi diyor muyum? GENÇ ondan. Kabullenin artık ya. 

Ama bütün bunları dinlemek, insanların kafasındaki şeyleri açık açık anlamak da güzel. Dönüp kendine bakıyor insan. Diyorsun ki ben böyle olmayayım.

Geliştirilmesi gereken şey ise DM. Kesinlikle mesaj eklemeniz lazım değerli Clubhouse yaratıcıları.

“Bak bak şuna bak” , "ne dedi bu mal” gibi muhabbetlerin dönmesi için DM ihtiyacı büyük. Anlıyorum sizi de “sadece ses” falan ayaklarındasınız “klavyeye hayır” falan ama yok yani yapmanız lazım. Yoksa app’ten çıkıp başka uygulamalara girip oradan çeviriyorsun muhabbeti ki app pazarlaması için yanlış dostlar müşteri geldiyse içerde tut. 

Ortalık durulsun kesin oda açarım ama. Çünkü büyük malzeme var yazarak bitmiyor konuşmam lazım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar